Entrepreneur

Het BoardX Verhaal (2000 - 2012)

BoardX begon als een eenvoudig idee: surfvakanties voor studenten. Het online boeken van vakanties is in 2023 doodnormaal, maar was in 2000 nog best revolutionair. Door de jaren heen groeide BoardX uit tot een sterke merknaam. Het aanbod werd uitgebreid met vakanties voor tieners, young professionals en uiteindelijk gezinnen. Van surf- en yogaretraites tot glamping en surfkampen, BoardX's reizen strekten zich uit naar Frankrijk, Spanje en Marokko.

De samenwerking met O'Neill in 2006 tijdens het 'Sultans Of Surf' in Marokko vormde een hoogtepunt. Sultans Of Surf was het officiële BK golfsurf, kitesurf en windsurf. Dit evenement  leidde tot de aankoop van grond in Imsouane en de oprichting van BoardXHouse. Dit was pionierswerk in de snelgroeiende surftravelmarkt.

In 2012 bereikte BoardX een indrukwekkende mijlpaal: meer dan 5000 jongeren reisden naar diverse locaties. Na zijn vertrek bij BoardX, verschoof Jo's focus naar de digitale wereld, maar hij bleef mede-eigenaar van BoardXHouse.



Content Crackers (2012 - 2017)

Gedurende de 12 jaar dat BoardX bestond, was er een zeer goede samenwerking met Sander Claes en zijn development agency. BoardX beschikte over een zeer performant online boekings- en beheerplatform voor klanten en monitoren, inclusief een e-commerce-luik.

Na jarenlang in een klant-leverancierrelatie te hebben gewerkt, besloten Sander en Jo samen het digital agency Content Crackers op te richten. Ze zagen dat bedrijven worstelden met de complexiteit van de digitale wereld en boden strategische en uitvoerende oplossingen aan. Content Crackers groeide snel uit tot een team van 16 digitale experts.

Echter, de digitale wereld bleef zich verbreden. Om succesvol en relevant te blijven in de toekomst, was er een scherpere focus nodig. Dit leidde tot een splitsing: Webhero en JAYJAYS werden als twee aparte entiteiten opgericht. Bij JAYJAYS kwam Jens De Meester aan boord.


JAYJAYS (2017 - 2023)

Team JAYJAYS specialiseert zich in het helpen van multinationals en ambitieuze KMO’s bij het ontwikkelen van een groeisysteem met een positieve ROI. Ze kennen de in-en-out's van leadgeneratie en conversie. Bij de afsplitsing van Content Crackers nam JAYJAYS een selecte portefeuille van advertising-klanten mee. De ondernemerservaring van Sander en Jo, gecombineerd met de digitale marketingkennis van Jens De Meester, leidde tot een mooi groeitraject. Jens en Jo ontwikkelden samen een online academie, gebaseerd op het 'Framework For Growth'. Dit is een groeistrategie die op elk bedrijf of organisatie toegepast kan worden.

In 2023 ontstond de behoefte aan een nog scherpere focus. Terwijl Jens de leiding van JAYJAYS helemaal op zich nam, besloten Sander en Jo hun volledige aandacht op Webhero te richten. Dit betekende het einde van hun betrokkenheid bij JAYJAYS.



Webhero (2017 - ...)

Binnen Content Crackers was Webhero (destijds bekend als Smooty) verantwoordelijk voor slechts 25% van de omzet. Desondanks zagen Sander en Jo de missie en het potentieel van het platform. Ze waren overtuigd van de kracht ervan. Met Wim Maes vonden ze een financiële partner met een schat aan ondernemerservaring, waarmee ze de groeimotor in gang zetten. Ondanks de uitdagende jaren die veel groeibedrijven kenmerkten, slaagden ze erin om goed door de COVID-crisis te navigeren.

Webhero profileert zich als de digitale held voor zelfstandigen en KMO's. Het bedrijf biedt een breed scala aan digitale oplossingen, waaronder websites, e-commerce, SEO, SEA en online boekingssystemen. Vandaag de dag maken ongeveer 2000 Belgische ondernemingen gebruik van de oplossingen en platformen van Webhero.


Foto: Sander Claes en Jo Deferm


close

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x